Füzesabony egy alig 8 ezer lakosú kisváros, az Északi középhegység és az Alföld peremén. Így nem csoda, hogy az impozáns állomásépület megmozgatta a helyiek és erre járók fantáziáját. A történet szerint egy hivatalnok összecserélte a tervrajzokat Fiume vasútállomásának a terveivel. Ezért a kikötővárosra méretezett indóház épült itt meg 1893-ban. Ez persze csak legenda. Annyi köze azonban kétségkívül van a két épületnek egymáshoz, hogy mindegyiket Pfaff Ferenc, a MÁV egykori főépítésze tervezte.
Gyorsvonat érkezik Egerből. |
Füzesabony egyébként jelentős vasúti csomópont. Itt ágazik ki Eger felé egy 17 km hosszú szakasz a Budapest - Hatvan - Miskolc - Sátoraljaújhely vonalból, illetve Tiszafüreden át Debrecen felé is van összeköttetése.
Az üres tehervonat Bükkábrányba tart újabb szén rakományért. |
A teherforgalom szintén jelentős. Többek között erre járnak a Bükkábrányból szenet (lignitet) szállító vonatok Visontára, a Mátrai Erőműbe. Ez naponta akár 8-10 hosszú és nehéz szénvonatot is jelenthet. Ehhez kellően erős vontatójárművek kellenek. A Rail Cargo Hungaria saját, illetve az ÖBB-től bérelt Taurusokkal végzi ezt a feladatot.
A Train Hungary látványos festésű Asea mozdonya egy tehervonat élén. |
Megérkezett Debrecen felől az "Uzsgyi". Az Oroszországból származó motorvonatot becézik "pusztai metrónak" is. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése