Igazi ünnep volt a tegnap a nosztalgiavonatok és különösen a Cuha-völgyi vasút kedvelőinek számára.
Ezúttal nem az egykori Déli Vasút 109-es mozdonya húzta a hosszú szerelvényt, hanem a 220.194-es gőzös. Eredetileg a Magyar Királyi Államvasutak I. a osztályú 204-es gyorsvonati gőzmozdonyaként üzemelt. A több mint 100 éves jármű - természetesen a korábbi felújításnak és a gondos karbantartásnak köszönhetően - kiválóan teljesített a változatos terepen. Persze a korábban már a 109-esnél bevált MDa motor rásegítés azért jól jött a fekete szépségnek is.
Most is volt betétjárat Zirc - Bakonyszentlászló - Zirc szakaszon és a bakonyszentlászlói tűzoltóknak és segítőiknek köszönhetően a vízvételezés is nagyszerűen sikerült.
Közben Vinyén az Ültess Fát Alapítvány nagyszabású műsoros rendezvénye zajlott számos érdeklődővel, akik szintén megcsodálhatták a muzeális vonatot, a betétjáratnak köszönhetően akár többször is.
2016-ban lesz 120 éves Magyarország első (és tudomásom szerint eddig egyetlen) műemlék vasútvonala. Bödecs Barnabás, a Bakonyvasút Szövetség elnöke elmondta, hogy e jeles alkalomból próbál a szövetség még látványosabb és izgalmasabb programot szervezni, ahol esetleg elképzelhető több gőzös egyidejű megjelenése.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése