A Veszprém -Lepsény (27) vonalon már 2007 tavasza óta nincs személyforgalom. Pedig valamikor akár Dombóvárig is el lehetett utazni átszállás nélkül. Kiváló észak-déli összeköttetés lehetett volna Győr - Veszprém - Csajág (kapcsolódás a Balaton északi partjához) - Lepsény (összeköttetés a déli parttal) - Dombóvártól pedig Pécs, illetve Kaposvár felé. Sajnos azonban a Lepsény - Dombóvár szakasz (egykori 49-es vonal) nagy részén már a vágányokat is felszedték.
Az egyik veszprémi "Nagy Dácsia" (M47) gépmenetben Fűzfő felé. |
A Hajmáskér és Vilonya-Királyszentistván között hetente kétszer még lehet tehervonattal találkozni, ami Fűzfőgyártelep és környékének üzemeit szolgálja ki.
Festői táj! A Séd Királyszentistvánnál a vasútvonal közelében. |
A pálya Királyszentistván felől nézve Sóly (Hajmáskér) felé. |
A Vilonya-Királyszentistván állomás közelében az átjáróban lévő teljes sorompót leszerelték. Így a tehervonatok megállnak az országút előtt és a vonat személyzete biztosítja az átjárást. A videón egy ilyen megállást örökítettem meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése