A képek és videók - ha külön nem jelöltem - saját felvételek. A szövegek saját írásaim. Felhasználásukhoz kérj engedélyt és jelöld meg a forrást!

2015. május 31., vasárnap

Nohab a Bakonyban

Érkezés Veszprémbe
Különleges vendég járt ma a műemlék Bakonyvasút sínjein A NOHAB-GM Alapítvány M61-es mozdonya húzta azt a kiránduló vonatot ami a Budapest Nyugati - Székesfehérvár - Veszprém - Zirc - Bakonyszentlászló útvonalon közlekedett. 

Dudar felé közeledve
Zircen további élmény várta az utazókat. Kirándulást tehettek a 9 kilométeres Zirc - Dudarbánya  szárnyvonalon, ahol már régen megszűnt a személyforgalom és a tehervonatok sem túl gyakoriak. 

Visszafelé Dudarbányáról
Itt a Nohab helyett a 328-as nagy Dácsia (M47) vontatta a szerelvényt (feltételezhetően a kisebb tengelyterhelés miatt).

A Nohab mozdony legfontosabb műszaki adatai:

  • Hossz: 18,9 m
  • Tengelyelrendezés: Co'Co'
  • Legnagyobb sebesség: 105 km/óra
  • Teljesítmény: 1435 kW (1950 LE)
  • Indító vonóerő: 292 kN

Eplényben
Egykor a balatoni vonatok kedvelt mozdonya volt a svéd dízelgép. Mára a menetrendszerű forgalomban átvették a helyét az északi parton a Csörgők (M41),  a déli parton a Szlik (V43). Ám a Nohab népszerűsége a vasútbarátok körében töretlen. A nyári balatoni menetrend életbelépésével valószínűleg találkozhatunk vele újra az északi parton.

Mozdonycsere Zircen
Hivatkozások:
    NOHAB-GM ALAPÍTVÁNY
    BAKONYVASÚT SZÖVETSÉG
Korábbi hasonló témájú bejegyzésem:

      "Svédacél" az északi parton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése