|
Perković állomás |
Sok nagyszerű és érdekes helyre ellátogathat a magyar turista Horvátországban. Említhetném a mesés "ékszerdobozt" Dubrovnikot, vagy a jelentős római emlékeket őrző forgalmas kikötővárost, Splitet, esetleg a Makarskai Riviérát, vagy éppen a Krka Nemzeti Parkot. Nem is szólva a csodálatos szigetvilágról.
Sorolhatnám oldalakon keresztül a "kötelező" látnivalókat, de vajon ki járt Perkovićban?
|
Šibenik állomás egykori épülete... |
Laura lányommal. mi tettünk egy rövid vonatos túrát az említett településre (nyaralásunk helyszínéről)
Šibenikből. A hétköznapokon érvényes menetrend irigylésre méltó a hazai mellékvonalakhoz képest. 8 járat közlekedik ezen a 25 km-es szakaszon. Szombaton és vasárnap azonban be kell érni az utazónak egy reggeli és egy délutáni (esti) vonattal.
|
...és a jelenleg használatos (kevésbé vonzó) épületrész. |
A város vasútállomásán akár otthon is érezhettük volna magunkat. Látszik, hogy ott sem költenek túl sokat a kis forgalmú mellékvonalak épületeire. A mellékhelyiség leírásától, most eltekintenék. A jegykiadó és a kis váróterem viszont kivétel volt. Talán a közelmúltban esett át egy belső felújításon.
Nem voltam igazán felkészülve a "Kérek kettő menettérti jegyet Perkovićba!" mondat spontán előadására, de "bölcs" előrelátással felírtam magamnak előre, hogy mit szeretnék. A "Hvala!" (köszönöm) és a "Dovidenja!" (viszontlátásra) már ment könnyedén.
|
A Svéd-Olasz gyártmányú motorkocsi |
Könnyen kitaláltuk, hogy melyik vonatra kell felszállni, mert egyetlen HŽ 7 122 motorkocsi várakozott. Ezt az akár 130 km/óra sebességre is képes típust az 1980-as években a svéd Kalmar és az olasz Fiat-Ferroviaria cégek gyártották és 1996-ban került a Horvát Vasutakhoz.
|
Laura |
14 óra 10 perckor indultunk. Belül tiszta és rendes benyomást keltett a jármű. A vezetője
(magyar hangja Gesztesi Károly) valamit ügyködött egy kapcsolószekrény-félében és megkezdte működését a kissé hangos, de hatásos légkondicionáló.
|
Egyszerű, de tiszta és rendes |
A 60 év körüli barátságos kalauz a jegyeinket "klasszikus" lyukasztóval kezelte és minden tovább nélkül megengedte, hogy fotózzunk belülről is. Optimista becsléssel, 20 - 30%-os kihasználtsággal indultunk el és ez nem változott lényegesen a közbeeső hat megállóhelyen sem.
|
Primorsko Vrpolje állomás (A felvétel az ablaküvegen át készült.) |
Egy komolyabb emelkedőnél még a klímát is kikapcsolta a vezető. (A kisebb autóval rendelkező sorstársaim biztosan ismerik ezt "teljesítménynövelő" technikát.)
|
Néhány napja itt erőtűz volt. (A felvétel az ablaküvegen át készült.)
|
Bár (érthető okokból) a 130-as tempó közelébe sem kerültünk a hegyek között, de menetrend szerint (fél óra alatt) megérkeztünk a végállomásra.
|
Perković állomáson |
A szép környezetben lévő Perković állomásról tovább lehet utazni Knin vagy Split felé. Húsz percünk maradt a nézelődésre, fotózásra és 14 óra 56 perckor indultunk vissza, természeten ugyanazzal a járművel és személyzettel.
|
Egy kis szoc-reál hangulat. Šibenikben sem lakik mindenki tengerparti villában. |
Csekély tapasztalat ez a horvátországi vasutakról, így csak egy következtetést vonnék le. Érdemes tovább tanulmányozni a területet. Napokkal később, hazafelé Kaproncán (Koprivnica) átautózva láttam az állomásnál, hogy itt még sok érdekes fotós téma vár.
Tehát Dovidenja!
A technikai információk egy horvát vasúti portálról származnak:
http://www.vlakovi.com
A Horvát Vasút hivatalos honlapja:
http://www.hzpp.hr
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése