A képek és videók - ha külön nem jelöltem - saját felvételek. A szövegek saját írásaim. Felhasználásukhoz kérj engedélyt és jelöld meg a forrást!

2016. március 28., hétfő

Ez én vagyok!

Író-olvasó találkozó Bakonybélben.

"Ez nem én vagyok! Én nem ilyen vagyok!"


Így tiltakoztak a felperesek, akik magukra ismertek Grecsó Krisztián Pletykaanyu című novelláskötetében. Nem csak komikus, hanem elgondolkodtató is ez a "védekezés".  Felveti a valóság, a fikció és a hitelesség kérdéseit. Nyilván nem abban keressük a szépirodalmi mű hitelességet, hogy a leírtak valóban megtörténtek-e, úgy történtek-e, és hogy a táncház előtt valóban három gesztenyefa volt-e.

Számomra példának okáért attól hiteles, hogy visszarepít a mezőföldi faluba, ahol gyermekként és fiatal felnőttként éltem. Ha a szerecsen gyerekkel nem is találkoztam, de Polgárdinak is meg volt a  maga Jaksa tanítója és Schriwanek bácsija és még sorolhatnám tovább. 


Majd a rákosszentmihályi konyhában találom magam, ahol feleségem nagymamája mesélte sokadszor nyolc története közül az egyiket. Akkoriban udvarias mosollyal és bólogatással lepleztem türelmetlenségemet, de ma - amikor már a ház sincs meg - tudom milyen fontos történetek voltak ezek és szívesen meghallgatnám még harmincnyolcszor mindegyiket. 

Itt már éles határvonal nélkül siklanak át a gondolataim a Mellettem elférsz világába. Ki vagyok én, hol  a helyem  a világban? Sokan és sokféle módon keresik erre a választ, az író például egy kiváló családregényben. Van még egy fontos kérdéskör ebben a műben. Amiről sokat beszélünk, de jóval kevesebbet gyakoroljuk. A tolerancia! 

Néhány nap, és megjelenik az új regény, a Jelmezbál. Kíváncsian várom.

A művei által nyújtott nagyszerű élményen kívül mást is köszönhetek a szerzőnek. Többek között azt, hogy felidézte egy már-már majdnem elfeledett író emlékét. Ifjú korom kedves könyve volt Féja Géza Sűrű kerek erdő című műve. Itt az ideje előkeresni!

Tehát ez nem  én vagyok! Akinek nagy megtiszteltetés volt, hogy kezet foghatott Grecsó Krisztiánnal.

A találkozót a bakonybéli Szent Mauríciusz Monostor szervezte.

Ajánló:
http://grecso.hu
https://www.facebook.com/grecsokrisztian

Korábbi irodalmi témájú bejegyzéseimből:
http://railjet.blogspot.hu/2013/02/amikor-azt-jatszottam-hogy-kolto-vagyok.html
http://railjet.blogspot.hu/2014/07/utazas-viragos-katonahoz.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése