A képek és videók - ha külön nem jelöltem - saját felvételek. A szövegek saját írásaim. Felhasználásukhoz kérj engedélyt és jelöld meg a forrást!

2017. augusztus 14., hétfő

Túra a "terepasztalon"

A 2016 novemberi túra alapján.

1998 óta  a Világörökség részét képező  Semmeringbahn (Sememringi vasút) a XIX. század közepén épült.  15 alagút, 16 viadukt és mintegy 100 híd található a Gloggnitz  – Mürzzuschlag közötti 41 km-es szakaszon.  Bécsből Grazon át az Adria felé irányuló kétvágányú fővonalról van szó, jelentős személy- és teherforgalommal. Micsoda véletlen! Az első vonat amit megpillantok Semmering állomáson emlékeztet előző túrám célállomására. Egy Breclav (Csehország) felől érkező, kék színű Railjet szerelvényhez volt szerencsém.


A mintegy 850 magasságban lévő állomásról kiindulva tehetünk egy 4 – 5 km-es látványos körsétát. Nehéz eltévedni a táblákkal jelölt, gondozott turistautakon. Wolfsbergkogel megálló után, elhaladva a valaha jobb napokat látott, de ma is lenyűgöző Kurhaus mellett rövidesen egy kilátó következik.


Remek panorámát kínál a vasútvonal több látványos pontjára, többek között Breitenstein állomásra és környékére. Visszafordulva, rövid erdei gyaloglással elérhető innen  a híres 20 schillinges kilátó is. Itt készült az a kép, ami az egykori bankjegy hátoldalán volt látható.


Olyan, mintha egy gyönyörűen kidolgozott terepasztal közepén állnánk. A méretarány 1:1. A viadukt után a szerelvény eltűnik a hegyben, majd újra előbukkan, hogy egy galériás alagútban folytassa útját. A nagyobb tehervonatokat nem ritkán két gép továbbítja felfelé, amik aztán mozdonyvonatként térnek vissza az alacsonyabban fekvő állomások felé.

A “csak még megvárjuk a következő vonatot és indulunk” tervet itt nem könnyű megvalósítani, mert gyakran bukkan fel egy “következő” érdekes szerelvény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése