A 2016 novemberi túra alapján.
1998 óta a Világörökség részét képező Semmeringbahn (Sememringi vasút) a XIX. század közepén épült. 15 alagút, 16 viadukt és mintegy 100 híd található a Gloggnitz – Mürzzuschlag közötti 41 km-es szakaszon. Bécsből Grazon át az Adria felé irányuló kétvágányú fővonalról van szó, jelentős személy- és teherforgalommal. Micsoda véletlen! Az első vonat amit megpillantok Semmering állomáson emlékeztet előző túrám célállomására. Egy Breclav (Csehország) felől érkező, kék színű Railjet szerelvényhez volt szerencsém.
1998 óta a Világörökség részét képező Semmeringbahn (Sememringi vasút) a XIX. század közepén épült. 15 alagút, 16 viadukt és mintegy 100 híd található a Gloggnitz – Mürzzuschlag közötti 41 km-es szakaszon. Bécsből Grazon át az Adria felé irányuló kétvágányú fővonalról van szó, jelentős személy- és teherforgalommal. Micsoda véletlen! Az első vonat amit megpillantok Semmering állomáson emlékeztet előző túrám célállomására. Egy Breclav (Csehország) felől érkező, kék színű Railjet szerelvényhez volt szerencsém.
A mintegy 850 magasságban lévő állomásról kiindulva tehetünk egy 4 – 5 km-es látványos körsétát. Nehéz eltévedni a táblákkal jelölt, gondozott turistautakon. Wolfsbergkogel megálló után, elhaladva a valaha jobb napokat látott, de ma is lenyűgöző Kurhaus mellett rövidesen egy kilátó következik.
Remek panorámát kínál a vasútvonal több látványos pontjára, többek között Breitenstein állomásra és környékére. Visszafordulva, rövid erdei gyaloglással elérhető innen a híres 20 schillinges kilátó is. Itt készült az a kép, ami az egykori bankjegy hátoldalán volt látható.
Olyan, mintha egy gyönyörűen kidolgozott terepasztal közepén állnánk. A méretarány 1:1. A viadukt után a szerelvény eltűnik a hegyben, majd újra előbukkan, hogy egy galériás alagútban folytassa útját. A nagyobb tehervonatokat nem ritkán két gép továbbítja felfelé, amik aztán mozdonyvonatként térnek vissza az alacsonyabban fekvő állomások felé.
A “csak még megvárjuk a következő vonatot és indulunk” tervet itt nem könnyű megvalósítani, mert gyakran bukkan fel egy “következő” érdekes szerelvény.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése