A képek és videók - ha külön nem jelöltem - saját felvételek. A szövegek saját írásaim. Felhasználásukhoz kérj engedélyt és jelöld meg a forrást!

2016. augusztus 9., kedd

Břeclav, nem csak vasútbarátoknak

Háttérben a břeclavi várkastély.
...de nekik feltétlenül. A Dél-morvaországi városka, nemzetközi jelentőségű vasúti csomópont. Prága, Brno, Ostrava és sok más csehországi város mellett többek között Budapest, Bécs, Pozsony, Berlin, és Varsó is elérhető innen közvetlen vonattal. A hosszú tehervonatok sem ritkák errefelé, gyakran osztrák vagy német mozdonyokkal.




A vonóerő jelentős részét azonban a Škodák adják. A felújított és kétáramneművé alakított Škoda 71E (ČD 362-es sorozat) a "csendes napszámos". (Csehországban a hazánkban is használatos 25 kV váltóáramú áramrendszer mellett a villamosított vonalak több mint a felét (kb. 1700 km) 3000 voltos egyenárammal működtetik. )
A nemzetközi gyorsvonatok élén gyakori az elegáns és erős Škoda 09E (ČD 380-as sorozat), amiről már egy korábbi bejegyzésben írtam.
No és itt vannak az InterPartner motorvonatok, amik szintén kiállják az összehasonlítást bármelyik Európában ismert típussal (pl. a Flirt-tel is).
Kiöregedett dízelek várják a sorsukat
Ha valaki nosztalgiázni szeretne, nem csak a távoli vágányokon sorakozó, rozsdásodó mozdonyokat nézegetheti, hanem hétvégenként elutazhat a 10 km-re lévő Lednicébe egy piros veterán motorvonattal.  Bizonyos vasárnapokon gőzmozdonyos menet is van, de ha valakinek csupán a füst hiányzik, azt a motorkocsi is eregeti rendesen.

Egyébként is érdemes egy kis kirándulást tenni a környéken, mert számtalan látnivalót kínál a Világörökség részét képező Lednice-valticei kultúrtáj (ez a hivatalos neve) gyönyörű kastélyaival, tavaival és parkjaival.
A lednicei kastély

Visszatérve a břeclavi állomásra még egy kis nézelődés és indulás  egy Škodával, ami nem kék és nem kötött-pályás közlekedésre tervezték. Ez utóbbi tulajdonságnak nagy jelentősége volt hazafelé. Ugyanis az út tervezésekor nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy Ausztria vagy Komárom felé térjünk-e haza. Így átkeltünk a nagy folyón a meseszép Hainburg an der Donau kisvárosnál, majd Pozsonynál újra a Duna bal partján kötöttünk ki. Azt, hogy miért kerültünk oda kitartó útitársammal, Richárd öcsémmel, fedje homály, mint a szlovákiai 61-es út és D2 autópálya "érdekes" csomópontját. Innen viszont már csak egy "ugrás" volt Komárom. Bár ezt az ugrást némileg visszafogta egy sokáig előttünk haladó hatalmas járműszerelvény, ami levert ágakkal és a körforgalmaknál bemutatott néhány perces mutatványokkal próbálta éberen tartani figyelmünket.

Siemens F4 Deutsche Bahn színekben.
(A háttérben a népszerű gumimatracok,
 gumicsónakok gyártója, a GUMOTEX.)



Jó szívvel ajánlom mindenkinek a környéket, aki nem ragaszkodik utazásai során a "kötelező körökhöz" és szívesen megnézne kevésbé ismert helyeket. Na jó! Elismerem, bizonyos dolgokban én is követem a trendet. A visszaemlékezést megkönnyítendő, némi cseh sör és egy kis Fernet STOCK likőr került a csomagtartóba.

Hivatkozások:
http://www.cd.cz/zazitky/kam-na-vylet/1309-historickymi-vlaky-do-lednice
http://www.skoda.cz/en/
https://www.zamek-lednice.com/cs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése