Háttérben a břeclavi várkastély. |
...de nekik feltétlenül. A Dél-morvaországi városka, nemzetközi jelentőségű vasúti csomópont. Prága, Brno, Ostrava és sok más csehországi város mellett többek között Budapest, Bécs, Pozsony, Berlin, és Varsó is elérhető innen közvetlen vonattal. A hosszú tehervonatok sem ritkák errefelé, gyakran osztrák vagy német mozdonyokkal.
|
|
A vonóerő jelentős részét azonban a Škodák adják. A felújított és kétáramneművé alakított Škoda 71E (ČD 362-es sorozat) a "csendes napszámos". (Csehországban a hazánkban is használatos 25 kV váltóáramú áramrendszer mellett a villamosított vonalak több mint a felét (kb. 1700 km) 3000 voltos egyenárammal működtetik. )
A nemzetközi gyorsvonatok élén gyakori az elegáns és erős Škoda 09E (ČD 380-as sorozat), amiről már egy korábbi bejegyzésben írtam.
No és itt vannak az InterPartner motorvonatok, amik szintén kiállják az összehasonlítást bármelyik Európában ismert típussal (pl. a Flirt-tel is).
A nemzetközi gyorsvonatok élén gyakori az elegáns és erős Škoda 09E (ČD 380-as sorozat), amiről már egy korábbi bejegyzésben írtam.
No és itt vannak az InterPartner motorvonatok, amik szintén kiállják az összehasonlítást bármelyik Európában ismert típussal (pl. a Flirt-tel is).
Kiöregedett dízelek várják a sorsukat |
Egyébként is érdemes egy kis kirándulást tenni a környéken, mert számtalan látnivalót kínál a Világörökség részét képező Lednice-valticei kultúrtáj (ez a hivatalos neve) gyönyörű kastélyaival, tavaival és parkjaival.
A lednicei kastély |
Visszatérve a břeclavi állomásra még egy kis nézelődés és indulás egy Škodával, ami nem kék és nem kötött-pályás közlekedésre tervezték. Ez utóbbi tulajdonságnak nagy jelentősége volt hazafelé. Ugyanis az út tervezésekor nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy Ausztria vagy Komárom felé térjünk-e haza. Így átkeltünk a nagy folyón a meseszép Hainburg an der Donau kisvárosnál, majd Pozsonynál újra a Duna bal partján kötöttünk ki. Azt, hogy miért kerültünk oda kitartó útitársammal, Richárd öcsémmel, fedje homály, mint a szlovákiai 61-es út és D2 autópálya "érdekes" csomópontját. Innen viszont már csak egy "ugrás" volt Komárom. Bár ezt az ugrást némileg visszafogta egy sokáig előttünk haladó hatalmas járműszerelvény, ami levert ágakkal és a körforgalmaknál bemutatott néhány perces mutatványokkal próbálta éberen tartani figyelmünket.
Siemens F4 Deutsche Bahn színekben. (A háttérben a népszerű gumimatracok, gumicsónakok gyártója, a GUMOTEX.) |
|
|
Hivatkozások:
http://www.cd.cz/zazitky/kam-na-vylet/1309-historickymi-vlaky-do-lednice
http://www.skoda.cz/en/
https://www.zamek-lednice.com/cs
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése