A képek és videók - ha külön nem jelöltem - saját felvételek. A szövegek saját írásaim. Felhasználásukhoz kérj engedélyt és jelöld meg a forrást!

2016. augusztus 4., csütörtök

Bajai pillanatok

Nem kifejezett úti cél volt, de a vasúti átjárón áthaladva megpillantott (Pink)Floyd mozdony eldöntötte a kérdést. Itt érdemes körülnézni.


Baja vasútállomása valamikor jobb napokat látott. Néhány éve még több közvetlen vonat is összekötötte a fővárossal, mára csak a kora reggel induló és este visszaérkező GEMENC Expressz maradt.  Megszűntek már a Vajdaság felé kapcsolatot biztosító Baja - Hercegszántó (- Zombor) és Baja - Gara vonalak is. Továbbá megemlékezhetünk a soha meg nem épült (csak tervekben létezett) Dunapataj - Kalocsa - Baja összeköttetésről.


A város még így is jelentős vasúti csomópontnak tekinthető. Utazhatunk innen (átszállás nélkül) Szekszárd - Sárbogárd illetve Dombóvár, vagy akár Kiskunhalas és Kecskemét felé.

A forgalom jelentős részét a MÁV 6341 sorozatú ikermotorkocsijai bonyolítják. Az orosz államadósság törlesztéseként mintegy 40 ilyen jármű érkezett Magyarországra a kétezres évek elején. Származásuk illetve jellegzetes formájuk miatt kiérdemelték az "Uzsgyi" illetve a "pusztai metró" becenevet is.

Néhány műszaki jellemző:

Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_6341_sorozat

  • Gyártó: Metrovagonmas
  • Teljesítmény: 2 x 315 kW (kb. 2 x 420 LE)
  • Legnagyobb sebesség: 100 km/óra
  • Motor: MTU 6R 183 TD13H (diesel)
  • Erőátvitel: hidraulikus (Voith)
  • Ülőhelyek száma: 132

InterRégió vonat indul Kecskemétre 2016.07.26, 12 óra 9 perckor. Érdemes megfigyelni a felvétel végén a (már egyre kevesebb helyen látható) karos jelző működését.


Végül, de nem utolsósorban néhány mondat a "csábítóról". Korábban is említettem már, hogy rajongója vagyok a román származású mozdonyoknak. Azt, hogy pontosan milyen céllal tartózkodott ott a Floyd Zrt. Sulzer mozdonya nem sikerült megtudni, de azt elmesélte egy (közelben várakozó) barátságos autóbusz vezető, hogy többször látta az elmúlt időszakban mozogni az öreg ám látványos gépet.



Svájci licenc alapján gyártották az  Electroputere Craiova  gyárban 1993-ig ezt a típust. A mintegy kétezer lóerős dízelmozdony még napjainkban is fellelhető Románián kívül több magánvasút társaságnál.

Valóban csak néhány pillanat (fél óra) volt az állomási nézelődés, de megérte!

1 megjegyzés:

  1. A Floyd-nak heti 1 pár tartályvonata van Bajára,a kocsikat egy iparvágányra viszik,a gép pedig Baján áll másnapig amikor is elviszi a már lefejtett tartályokat.

    VálaszTörlés